Close

Profesjonalny serwis narciarski Warszawa

Serwis ręczny narciarski Ski Race Center

W serwisowaniu Twoich nart kluczowe jest to, aby twój sprzęt znalazł się w dobrych rękach. Dosyć istotne, żeby to były doświadczone ręce i profesjonalna maszyna.

Ostrzenie nart Warszawa - przyczepność w każdych warunkach. 

Brzmi jak reklama samochodu, ale to priorytetowe zadanie Twojego serwisanta. Narty z najwyższej półki i świetna technika nie zdziałają nic, jeśli nie znajdą oparcia na stoku dzięki ostrym krawędziom. Kluczowe jest to, aby zostały naostrzone z ogromną precyzją. Czerpiąc doświadczenie i inspirację ze sportu wyczynowego bazujemy na solidnym ręcznym wykończeniu ewentualnie wspieranym przy użyciu precyzyjnych maszyn ręcznych stosowanych w przygotowaniu nart dla zawodowców. 

Smarowanie nart Warszawa - szybkość utrzymywana w długiej perspektywie

Niestety cudowne preparaty, które po łatwej aplikacji na ślizg Twojej narty miałyby dać długotrwałe efekty nie istnieją. Tak jak w sporcie, tak i u nas podstawą jest odpowiednia warstwa smaru, głęboko wchłaniająca się w twój ślizg, którą nakładamy na ciepło w precyzyjnie dopasowanej temperaturze. Dobrze nałożony smar pozostaje w narcie przez dłuższy czas i konserwuje ślizg zapobiegając wysuszaniu. Regularnie przygotowywane narty będą szybsze w długiej perspektywie, a ich ślizg będzie właściwie zabezpieczony.

Narciarski serwis ręczny vs serwis maszynowy? Profesjonalny serwis nart Warszawa

Jeden i drugi służy do czegoś innego. Z jednej strony zautomatyzowany serwis maszynowy jest stosowany w narciarstwie masowym z uwagi na ogromną wydajność.  Ręczny dominuje w sporcie oraz znajduje sporo entuzjastów wśród zaawansowanych narciarzy oczekujących maksymalnej precyzji i przygotowania. W wyniku profesjonalnego ręcznego ostrzenia krawędź zużywa się w mniejszym stopniu. Z drugiej strony okresowo narty powinny trafiać na maszynę,w celu "planowania" (wyrównania) ślizgu i podniesienia krawędzi, a także założenia struktury. O tym kiedy taka potrzeba nastąpi powie Ci nasz serwisant.

Skąd wiemy co robić w serwisie narciarskim?

Znamy się na tym co robimy, ponieważ od zawsze działaliśmy blisko sportu wyczynowego i tam zdobywaliśmy swoje doświadczenie w serwisowaniu nart. Założyliśmy sobie wysokie standardy, dlatego bądź wyrozumiały, gdy przed feriami wydłuży się okres oczekiwania w naszym serwisie. 

Ile to kosztuje kompleksowy serwis narciarski w Warszawie?

  • 30zł smarowanie
  • 100zł ostrzenie + smarowanie + zalewanie ubytków  
  • 60zł ostrzenie + smarowanie + zalewanie ubytków (narty junior do 140cm)

#Sprawdź nas i umów się na robotę

Serwis Narciarski Ski Race Center Warszawa

Aleje Jerozolimskie 424A

05-800 Pruszków

Tel: (22) 723 00 30

info@skiracecenter.pl

Godziny otwarcia:

pn-pt 11:00-20:00

sobota 10:00-19:00

niedziela  10:00-18:00

Zapraszamy!

Narciarski serwis ręczny

Na czym polega serwis narciarski, jak wygląda praca serwisanta?

W serwisie narciarskim wykonuje się dwie bardzo istotne czynności które decydują o tym, jak Twoje narty będą się zachowywać na stoku. Pierwszą z nich jest oczywiście ostrzenie krawędzi. Naszym zdaniem ich stan jest kluczowy, a ich ostrzenie jest najistotniejsze w całej w pracy jaką wykonuje się w serwisach narciarskich.

Przede wszystkim krawędzie

Żeby narty dobrze się prowadziły i aby dało się na nich efektywnie jeździć muszą być naostrzone pod odpowiednim kątem. Odpowiedni kąt pod jakim Twoje deski zostaną naostrzone w serwisie narciarskim decyduje o tym jak krawędzie będą utrzymywać Cię na lodzie. Od wartości tegoż kąta i sposobu wykończenia zależeć będzie to, czy łatwo będzie przechodzić ze skrętu skręt czyli krótko mówiąc zmieniać krawędź.

Kąt boczny krawędzi nart

Podczas ostrzenia nart w serwisie narciarskim ustala się 2 bardzo konkretne kąty i należy ustanowić je w bardzo precyzyjny sposób. Wyróżnia się kąt boczny, który zwykle oscyluje się między wartościami 87 a 89 stopni, chociaż w sporcie wyczynowym kąt może także przyjąć mniejsze wartości takie jak 86 czy 85 stopni.  Im mniejszy kąt boczny krawędzi, tym narty łatwiej wcinają się, tym bardziej wyraźnie rozpoczynają skręt i bardziej agresywnie „łapią krawędź”. Przez agresywne „łapanie krawędzi” rozumiemy sytuację w której narty postawione na krawędź od razu wgryzają się w śnieg nie pozwalając na korektę toru. Narty naostrzone o na zbyt małym koncie bocznym będą rozpoczynać skręt bardzo sposób bardzo zdecydowany i nie będą wybaczać tym, którym zabraknie precyzji. Dlatego agresywny kąt zakłada się w nartach osób jeżdżących wyczynowo których technika jest mocno ukształtowana, a ruchy są bardziej zdecydowane radykalne a przy tym precyzyjne. Osoba niedoświadczona która będzie miała naostrzone narty w powyższy sposób może odczuwać mniejszą kontrolę nad sprzętem. Z kolei niższe wartości kąta bocznego takie jak na przykład 88, 89 stopni pozwalają na łatwiejszą korektę toru i sprawiają że narty bardziej wybaczają nam błędy. Tolerują w większym stopniu niedokładne ruchy, ułatwiają wyjście ze skrętu. Wykończenie skrętu wydaje się bardziej swobodne.

Kąt dolny krawędzi nart

Kolejnym istotnym kątem, pod którym profesjonalny serwis narciarski ostrzy Twoje krawędzie jest tzw. Kąt dolny, czyli „podcięcie” krawędzi. Im jest on mniejszy, tym łatwiejsze jest przejście z krawędzi na krawędź. Większe podcięcie krawędzi pozwala także na zwiększenie prędkości z jaką ślizga się narta, ponieważ „podwieszona” krawędź względem ślizgu ma mniejszy kontakt ze śniegiem podczas jazdy „na płaskiej narcie” (np. na wprost). Stal z jakiej wykonane są krawędzie nart powoduje większe tarcie niż ślizgi nart, więc w tej sytuacji częściowo je zredukujemy, a to pozwoli nam się bardziej rozpędzać. Mniejsza wartość kąta podcięcia sprawia ( podobnie jak ostrzejszy kąt boczny), że narty są bardziej agresywne i wymagają bardziej radykalnej zdecydowanej pracy ze strony narciarza.

Wartości kątów pod jakimi ostrzy się narty powinny także być dobrane w oparciu o sugestię producenta.

Sprawdź sugerowane kąty ostrzenia modeli podczas serwisu narciarskiego dla nart Salomon i Atomic.

Serwisować krawędzie Ręcznie, czy maszynowo?

Sprawa jest dosyć prosta:

Ostrzenie krawędzi od spodu ręcznie jest mniej precyzyjne niż ostrzenie maszynowe, a w wielu przypadkach wręcz niemożliwe. Mamy też ograniczone możliwości pracy ręcznej, ponieważ

  •          akurat od spodu ciężko ustalić kąt bardziej precyzyjnie niż maszyna ( w przeciwieństwie do tuningu kąta bocznego)
  •          jeśli mamy odpowiedni sprzęt i umiejętności, to wówczas możemy zebrać pilnikiem materiał z dolnej płaszczyzny krawędzi, ale w bardzo małym zakresie.. Jeśli np. nierówność krawędzi będzie zbyt duża, wówczas nie będzie można zebrać większej ilości materiału bez: ścinania pod kątem ślizgu sąsiadującego z krawędzią, a w gorszym wypadku bez zmieniania kąta, kiedy to serwisant chciałby zebrać więcej materiału i naciśnie na pilnik prawidła, ten z kolei wygnie się bardziej i „zetnie” krawędź pod większym kątem (1st zamiast 0,5 stopnia)

Krawędź ręcznie powinniśmy polerować diamentami. Jeśli dbamy o krawędzie i są w bardzo dobrym stanie, wówczas ostrzymy maszynowo dolną płaszczyznę rzadziej i nakładamy przy tym strukturę

Z kolei wykończenie ręczne bocznej płaszczyzny narty jest bardziej precyzyjne.

Podsumowując – najlepszą metodą generalnego serwisu krawędzi jest kombinacja ręcznej i maszynowej pracy, w dużym skrócie- pracy od spodu wykonywanej maszynowo, zakładaniem „ z grubsza kąta” (jeśli to konieczne) maszynowo, potem ręcznie lub za pomocą maszyn ręcznych AFC (używanych przez serwisantów Pucharu Świata) i wykończenie precyzyjne drobnymi pilnikami i diamentem (także ręczne)

Oczywiście powyżej opisaliśmy serwis narciarski krawędzi na poziomie b. wymagającego narciarza. Taki narciarz potrzebuje też częstego serwisu, który w zależności od zużycia krawędzi nie zawsze  wymaga wszystkich wypisanych działań. Np. po jeździe w miękkich warunkach, kiedy krawędzie nie tępią się zbytnio wystarczy np. jedynie wypolerować, wyrównać krawędzie i przesmarować. Po jeździe na lodzie, czasem warto także przeostrzyć. Kiedy jednak narty zostaną mocno zniszczone np. w wyniku kontaktu z kamieniami i długiej jeździe w twardych warunkach itd, wówczas należy zastosować bardziej radykalne środki ( wykonywanych np. w serwisie generalnym)

Tuning ślizgów, struktura, planowanie itd.


Close