Narty Atomic REDSTER X9 S + X 12 GW 2021
-
Polityka prywatności
-
Darmowa wysyłka powyżej 150zł
-
Zwroty i obsługa posprzedażowa
Atomic Redster X9 - kontynuacja udanego eksperymentu Atomic
Atomic Redster X9 to jeden z najbardziej cenionych modeli nart ze stajni Austriaków. Zdecydowali się oni pójść w nieznany wcześniej kierunek i stworzyć model, który nie jest ani gigantowi, ani slalomowy, zachowując jednocześnie sportową charakterystykę, a nawet pozostawiając pewne cechy wspólne z dechami zawodniczymi.
Elementy takie jak szerokość pod butem, a konkretnie 65 mm, to absolutne minimum, jakie możemy spotkać na rynku, będące cechą własną nart zawodniczych. Geometria nowego modelu Atomic Redster X9 to typowy cross turn. W praktyce oznacza to to, że posiadają one promień skrętu, który jest swoistym kompromisem między klasycznym slalomem, a gigantem. Jego wartości oscylują w okolicach 15 m (dla długości 175 cm.). Choć tego typu promienieje spotykamy dosyć często w nartach all around oraz all mountain, to X9 wyróżnia się na ich tle tym, że łączy wąską talię z dosyć dużą sztywnością, porównywalną z modelami slalomowymi, co w rezultacie daje bardzo ciekawą charakterystykę. Narty są idealne do wycinania średniej szerokości łuków a także stabilne w sytuacji, gdy narciarz postanowi pojechać nieco szybciej, zbliżając się do skrętu gigantowego. Dodatkowo narty dają dużą pewność prowadzenia, a ułatwienie w postaci nieco krótszego promienia skrętu w sprawia, że nie wymagają one aż tak dużej precyzji. Mówiąc krótko, jadąc na X9 wydaje Ci się że możesz i potrafisz więcej, masz przy tym dużą stabilność którą gwarantuje system servotec.
Jak to wygląda w praktyce? Dla kogo dedykowane są narty Atomic Redster X9?
Są one przede wszystkim modelem dla tych narciarzy, którzy poszukują wrażeń towarzyszących sportowej jeździe. Jest to ciekawa propozycja dla osób, które szukają alternatywy dla narty gigantowej, ale nie chcą cały dzień jeździć tylko i wyłącznie długim skrętem. Modele X9 o większych długościach sprawdzą się także na bramkach na charakterystycznym dla zawodów amatorskich wąsko rozstawionym gigancie. Naszym zdaniem lepszy rezultat osiągniemy, gdy będziemy w 100% panować nad nartami o krótszym promieniu, niż przesiadając się zbyt wcześnie na narty komórkowe, charakteryzujące się mniejszą skrętnością i większą sztywnością. Wszystko oczywiście zależy od naszych umiejętności. Z drugiej strony narta cieszy się też zainteresowaniem zaawansowanych narciarzy, którzy posiadają już modele zawodnicze, ale poszukują łagodniejszej alternatywy do jazdy na zwykłym stoku.
Co nowego w modelu Atomic Redster X9 na sezon 2020/21?
Narty Atomic Redster X9 są przykładem udanej konstrukcji w której nie ma sensu wprowadzać większych zmian. Dlatego też w ostatnich pięciu latach od czasów modelu Atomic Redster DoubleDeck XT po dzisiejsze modele X9 obserwujemy raczej powolną ewolucję, która polega na nieustannym dopracowywaniu mideku do perfekcji.Uzupełnij technologię. Wprowadzona w zeszłym roku dodatkowa warstwa usztywniająca Ultra Titanium, poprowadzona jest tym razem po całej powierzchni narty, co dało modelowi X9 jeszcze bardziej sportową charakterystykę.
Alternatywna szersza X9?
Należy też pamiętać o tym, że narty Atomic Redster X9 występują także w wersji nieco szerszej, tak zwanej Wide Body. Są one kierowane do narciarzy szukających nieco mniej dynamicznych desek, pozwalających na komfortową jazdę w każdych warunkach.
- Płeć
- Unisex
- Sezon
- 2021
- Typ nart
- Race - cross turn

Atomic Redster
ATOMIC REDSTER to najsilniejsza i najszybsza linia nart z całej stajni Atomic. To maksymalna zwrotność, maksymalna stabilność i perfekcyjne trzymanie krawędzi w skręcie. Technologicznie Linia Atomic Redster to połączenie najbardziej wydajnych rozwiązań sprawdzonych na najwłaściwszym poligonie jakim jest cykl zawodów Pucharu Świata. Narty grupy Redster niezależnie od przeznaczenia i poziomu są adaptacją tylko rozwiązań, które dały rezultat podczas profesjonalnych zawodów. Radykalne, niezawodne na przygotowanej trasie gwarantują najlepsze oparcie na krawędzi, stabilność oraz niezwykłą dynamikę. Sprzęt tej półki jest mocno wyspecjalizowany pdo kątem danej konkurencji, dzieli się też na kilka kategorii - nart zawodniczych FIS, najwyższych modeli RACE dla ekspertów, a także ambitnych modeli dla tych, którzy pragną wspiąć się na wyżyny techniki narciarskiej.

Atomic Redster X
Atomic Redster X to linia nart z tzw. promieniem X-TURN, która łączy stabilność i pewność nart gigantowych z mocą i zwrotnością modeli slalomowych. Dla tych, kórzy cenią płynność i precyzję długiego skrętu, ale poszukują większej dynamiki i szybszej reakcji w krótszych łukach. Narty, które swoją charakterystyką zadziwiają nawet tych najbardziej wybrednych i mocno zaawansowanych narciarzy. Tajemnicą sukcesu lini Atomic Derster X jest technologia, która razem z oryginalną geometrią daje nartom niepowtażalną charakterystykę

Full Sidewall
Zastosowanie sztywnej, pionowej ścianki bocznej to radykalne rozwiązanie gwarantujące, które z jednej strony zapewnia 100% przekaz sił i pracy narciarza na krawędź, z drugiej strony - w przeciwieństwie do konstrukcji "CAP" Tworzy odstęp między laminatem górnej warstwy, a krawędzią, co sprawia, że narty łatwiej się wyginają takżę w nieco gorszych warunkach. W nartach z konstrukcją typu SIDEWALL oparcie przenoszone jest bezpośrednio na krawędź dzięki czemu są one niezwykle skuteczne na oblodzonej nawierzchni.

Power Woodcore
To drewniany rdzeń narty, będący połączeniem warstw jesionu i topoli dając z jednej strony wysoką stabilność dzięki właściwościom absorbującym drgania, z drugiej strony dynamikę, dzięki wysokiej sprężystości. To idealne rozwiązanie dające pewne oparcie przy dużych prędkościach. Dobra kompozycja sztywności i sprężystości.

Servotec
absolutnie rewolucjna technologia zastosowana w najwyższych modelach grupy RACE. Powstała na zapleczu Pucharu Świata i tam w pierwszej kolejności została wdrożona. Nazwa pochodzi od niemiego tłumaczenia słowa wspomaganie koerownicy ("Servolenkung"), ponieważ rozwiązanie to w znaczny sposób wspomaga wykonywanie ciasnych, dynamicznych łuków.
Cały system zbudowany jest ze specjalnego pręta narty poprowadzonego nad górną powłoką i przytwierdzonego w części dziobowej. Pręt połączony jest z płytą pod wiązaniem za pomocą specjalnego elastomeru, który wpływa na sprężystość całego układu.
Przed rozpoczęciem skrętu elestomer jest jeszcze nienapięty, gdy narta zaczyna się wyginać, progresywnie napręża się, bye przy wyjściu ze skrętu oddać całą energię znacznie w ten sposób ułatwić wykonanie skrętu.
Z drugiej storny na szybkich, odcinkach cały układ tłumi drgania dając jeszcze więcej stabilności i pewności sterowania.
Ciekawostką jest to, że w sporcie na światowym poziomie rozwiązanie to było już "poajemnie" stosowane w sezonach poprzedzających oficjalną premierę zastępując dotychczas stosowany system Doubledeck.

Structured Top Sheet
Structured Topsheet to specjalna powłoka, bardzo odporna na zarysowania. Chroni narty przed uszkodzeniami mechanicznymi w kolejkach, transporcie, a także podczas jazdy.

World Cup Base Finish
World Cup Base Finish, czyli specjalna struktura ślizgu, taka sama jak stosowane przez zawodników Pucharu Świata. Narty Atomic zostają przygotowane według standardów, spotykanych w sporcie wyczynowym.
Ultra Titanium Powered
Warstwa tytanu powyżej i poniżej rdzenia zapewnia doskonałą amortyzację wstrząsów, dużą stabilność podczas pracy i wysoką elastyczność skrętną.