Narty Atomic REDSTER X7 WB GREEN 152cm + F 12 GW 2021
-
Polityka prywatności
-
Darmowa wysyłka powyżej 150zł
-
Zwroty i obsługa posprzedażowa
Atomic Redster X7 WB - uniwersalne i przyjemne w prowadzeniu
Słowem, które najbardziej pasuje do nart Atomic Redster X7 WB jest uniwersalność. Dotyczy ona zarówno warunków pogodowych jak i podłoża po jakim wydajnie jeździmy na tym modelu. Także w przypadku stylu jazdy narta zdaje się być dość uniwersalna. Ta seria, WIDE BODY powstała jako rozwinięcie serii o modele nieco poszerzone pod butem. To z kolei miało sprawdzić, że narty Redster X z serii Wide Body będą się lepiej sprawdzać w gorszych warunkach, np. popołudniu, kiedy trasa już jest mocno rozbita, pokryta nierównościami i luźnym śniegiem.
Konstrukcja nart Atomic Redster X7 WB
Zastosowane technologie i użyte materiały w modelu Atomic Redster X7 WB są bardzo podobne do klasycznej wersji X7 oraz G7 i S7. Sercem konstrukcji jest sztywny rdzeń drewniany power woodcore pokryty z obu stron tytanem. Nad krawędziami nart widać wstawki sidewall wykończone w technologii duracap sidewall.
Jeśli chodzi o samą geometrię narty, to pozbawiona ona jest rockera, czyli pogłębionego podniesienia dziobów. W katalogu Atomica widnieje oznaczenia 100% camber co dowodzi, że mamy do czynienia z nartami przeznaczonymi raczej na trasy. Jeśli chodzi o szerokość nart, to są one względem klasycznego modelu X7 poszerzone o 0,5cm na odcinku pod butem. To z kolei sprawia, że całe narty są szersze a przez to powinny tolerować gorsze warunki. Multii Radius Sidecut, to specyficzna krzywizna taliowania narty, która pozwala jej adoptować się do skrętów o różnym promieniu.
Nasze opinie po testach nowego modelu Atomic Redster X7 WB
Poszerzona wersja Redster X7 WB ( wide body) okazuje się bardzo wszechstronną nartą. Po pierwsze zaskakuje przy zmianie promienia skrętu, starczy rozpędzić się i nabrać trochę prędkości na długich wirażach i nagle zadecydować, zechcemy wykonywać krótsze dynamiczne salomowe skręty. Narty zachowują się w tej sytuacji jak zaprogramowane. Zmiana jest płynna a zacieśnienie łuku momentalne. Trzeba przyznać, że poszerzenie nart na odcinku znajdującym się pod butem ma wpływ na wykończenie skrętu i samą dynamikę przejścia. Narty stały się w tym aspekcie trochę bardziej leniwe, jednak rekompensowane jest to po południu, kiedy trasy zaczną robić się nierówna, a pokrywając je cięższy śnieg utrudnia skręcanie. W tych warunkach zyskują dużą przewagę nad seriami klasycznymi X7 oraz S7.
Ogólnie Redster X7 WB wydaje się być nartą bardziej elastyczną w porównaniu do klasycznych serii Redster. To sprawia, że zyskuje sobie dużą rzesze fanów wśród osób, które wyjeżdżają rzadko, ale jeżdżą intensywnie i szukają bardzo posłusznych desek, które dadzą pełną kontrolę i pozwolą zwiedzać zimowe kurorty od rana do zamknięcia wyciągów.
Jaką dobrać długość modelu Atomic Redster X7 WB?
Jeżeli chcemy mieć do czynienia z typową nartą crossturn, czyli nartą której naturalnym promieniem skrętu jest coś między salonem, a gigantem to warto wybrać wariant 168 lub 176 cm. Odpowiednia długość deski sprawi, że nawet przy większej prędkości będzie bardzo stabilna. Z kolei duża zwrotność narty zapewni nam większą kontrolę i możliwość szybkiej zmiany kierunku. Jest jednak dużo osób, które przyzwyczaiły się do krótkich nart, a szczególnie do jazdy krótkim skrętem.
Chociaż Redster X7 WB nie jest nartą slalomową, to w krótkich wariantach takich jak np. 160 cm może być dla nich alternatywą. Wśród modeli slalomowych próżno szukać nart o szerokości 75 mm, dlatego też część klientów szukających bardziej uniwersalnej narty do krótkiego skrętów wybierze właśnie X7 WB.
Atomic Redster X7 WB to narty dla średniozaawansowanych osób, które w dalszym ciągu rozwijają swoje umiejętności lub chcą wskoczyć na wyższy poziom. Tym, którzy chcą doskonalić skręt cięty dadzą odpowiednie oparcie na krawędzi, a osobom, które miały problemy na nierównej trasie pomogą swoją wypornością. Jeśli jednak jeździsz już dosyć dobrze i potrafisz wyciągać z narty dynamikę i to właśnie, ma być twoim priorytetem, to poszukaj mimo wszystko wyższych modeli na przykład klasycznej Redster X9
Technologie:
Dura Cap Sidewall: Full sidewall under the binding, from base to top sheet, for controlled power transmission and great edge grip.
Dura Cap Sidewall
Power Woodcore
Rocker (%):
Active Camber 0/100/0
Kąt krawędzi bocznej:
87,5 +/- 0,5°
- Płeć
- Unisex
- Typ nart
- Allaround / On Piste
- Sezon
- 2021
- Szerokość na odcinku pod butem
- 75 mm
- Kategoria produktu
- Piste
Bądź pierwszy, który zada pytanie o ten produkt!