Serwis narciarski Warszawa
Dlaczego chcesz przeserwisować swoje narty – czasy ostrych krawędzi!
Narciarstwo które mamy okazję uprawiać obecnie, znacznie różni się formą od tego, które praktykowane było w poprzednich dekadach. Uważam, że miało na to wpływ dwa główne czynniki. Pierwszym z nich jest nieustanna ewolucja sprzętu, która sprawiła, że zamiast ześlizgiwania się na długich mało skrętnych deskach, wycinamy dzisiaj czyste, precyzyjne łuki dzięki carvingowej konstrukcji desek, a przede wszystkim dzięki zastosowaniu dopracowanych sztywnych (poprzecznie) konstrukcji, które zapewniają trzymanie krawędzi nawet przy ekstramalnych obciążeniach. Drugim czynnikiem są zmiany klimatyczne, które sprawiły, że zimy w całej Europie stały się łagodniejsze, a opady śniegu znacznie uboższe. To z kolei zmusiło kurorty narciarskie do wprowadzania rozwiniętej infrastruktury sztucznego dośnieżania stoków.
Śnieg sztuczny odpowiednio ubity przez ratraki tworzy dużo bardziej zbite i twarde podłoże. Dosyć często spotykamy oblodzone odcinki lub utwardzone trasy, które swoją strukturą śniegu przypominają betonowe podłoże. Mówiąc krótko współczesna jazda polega na tym, że nasze krawędzie wycinają precyzyjnie łuki na znacznie bardziej równym, aczkolwiek twardym podłożu, podczas gdy wcześniej polegała na wykonywaniu kontrolowanych ześlizgów (śmig) na miękkim, choć zwykle słabiej wyrównanym podłożu z naturalnego śniegu.
Dlatego też dzisiaj jeszcze bardziej ważny jest regularny serwis nart, a przede wszystkim odpowiednie przygotowanie ostrych krawędzi, które pozwolą dać właściwe oparcie podczas jazdy carvingowej na oblodzonych stokach. Warto dodać, że producenci nart tacy jak np. Salomon, Head, czy Atomic definiują także rekomendowane wartości kątów na które serwisy powinny ostrzyć poszczególne modele nart
Rezygnacja z serwisu narciarskiego jazda na nieprzygotowanym (szczególnie mowa tutaj o stępionych krawędziach) jest w pewnym sensie stratą czasu i podważa sens wcześniejszego zakupu odpowiedniej klasy sprzętu. Taki sprzęt nie będzie najzwyczajniej mówiąc działał, jeśli nie będzie odpowiednio serwisowany.
Serwis nart Warszawa – co dzieje się, gdy zrezygnujesz z serwisu nart i pojedziesz w góry na nienaostrzonych nartach?
- Jeśli trafisz na warunki, w których w ostatnich dniach nie było zbyt dużo opadów świeżego śniegu, to jest bardzo duża szansa, że ubite podłoże będzie bardzo twarde, tępe krawędzie nie zapewnią odpowiedniego oparcia i najzwyczajniej zaczniesz się ślizgać. Najprawdopodobniej nie obejdzie się bez serwisu, więc będzie trzeba wybierać z tego co oferują na miejscu.
- Tępe krawędzie nie zagwarantują Ci oparcia, przez co sylwetka podczas jazdy będzie bardziej wyprostowana, zachowawcza. Nie będziesz w stanie pochylić się odpowiednio w skręcie, ponieważ narty będą się ześlizgiwać i nie dadzą równowagi.
- Nie poczujesz się pewnie wjeżdżając sytuacyjnie na oblodzone odcinki
- Możesz zapomnieć o jeździe na bramkach, w takiej sytuacji najlepiej nauczyć się samemu przygotowywać krawędzie ręcznie, a jedynie okresowo oddawać deski do serwisu narciarskiego, który wyrówna ślizgi, naniesie strukturę, założy kąty.
Kiedy będzie się dało jeździć na nienaostrzonych lub słabo naostroznych nartach? Ostrzenie nart Warszawa
Właściwie nigdy nie powinno się doprowadzać do istotnego stępienia krawędzi, jednak są sytuacje, w których „przeżyjesz” na mniej naostrzonych nartach.
- Kiedy temperatura będzie dodatnia, a podłoże śnieżne zrobi się miekkie. W tych warunkach tępe krawędzie będą mniejszym problemem (choć nie żadnym). Ryzyko jest tylko takie, że którejś nocy może przyjść ujemna temperatura zamieniając błyskawicznie mokre podłoże w bardzo śliski lód, wtedy bez serwisu nie pojeździmy..
- Kiedy trasę pokryje duża powłoka świeżego puchu, wówczas najprawdopodobniej nienaostrzone krawędzie nie będą nam tak dokuczały (choć trzeba pamiętać, że na oblodzonych odcinkach ciężko będzie utrzymać równowagę.
Rozwiązanie? Serwis nart w Warszawie
Nie jest żadnym odkryciem stwierdzenie, że przy kosztach jakie ponosimy na zakup sprzętu wyjazd w góry rezygnacja z serwisu na zwyczajniej się zupełnie nie opłaca.
Jak serwisować narty, a szczególnie krawędzie?
Można to robić na różne sposoby – rodzaje serwisu narciarskiego:
- Można oddać narty do serwisu maszynowego – na co zwrócić uwagę przy oddawaniu nart do naostrzenia napisaliśmy tutaj.
- Można oddać narty do serwisu ręcznego – kiedy warto serwisować ręcznie, a kiedy maszynowo, jak łączyć obydwa serwisy- napisaliśmy o tym tutaj
- Można nauczyć się samemu serwisować narty, po to, aby móc robić to w każdym momencie. Kiedy warto samemu serwisować narty – przeczytaj artykuł
Zapraszamy do naszego serwisu narciarskiego w naszym sklepie przy Al. Jerozolimskich 424 w Pruszkowie. Jak wygląda praca w naszym serwisie i co dokładnie robimy z Twoimi nartami – dowiesz się tego w dziale serwis narciarski.
Szczegółowe informacje:
Sprawdź nasz serwis narciarski Ski Race Center
Al. Jerozolimskie 424, Pruszków pod Warszawą