Hybrydowe crossowe modele nart Atomic

Linia Atomic Redster to grupa najbardziej zaawansowanych Technologicznie a zarazem najbardziej wymagających sportowych modeli narty firmy Atomic. Powstała Na podstawie doświadczeń profesjonalnego teamu Atomic oraz serwisu fabrycznego serwisu zaopatrującego najszybszych zawodników. Tworzą ją modele wąskich pod butem, dynamicznych nart przeznaczonych do sportowej jazdy. Do niedawna grupa Atomic Redster dzieliła się na dwie podgrupy nart przeznaczonych do różnych konkurencji, czyli seria krótszych, bardziej skrętnych modeli do slalomu oraz równoległa do niej linia modeli gigantowych przeznaczonych do dłuższego skrętu.

Szybki sukces nowatorskiej konstrukcji Redster X

Tak było do przełomowego sezonu  2015/16 kiedy to  Atomic wprowadził rewolucyjny model łączący w sobie skrętność slalomowych nart Atomic Redster SL ze stabilnością modeli Redster GS przeznaczonych do skrętu gigantowego. Już w pierwszym, premierowym sezonie wariant X (występujące wówczas pod nazwą Doubledeck XT) narty te zachwyciły testujących i sporo namieszały w tabeli ocen. W krajowym teście Magazynu NTN przez 3 lata z rzędu zdobywały najwyższe oceny i trafiały do grupy ulubionych modeli testerów.

W czym tkwi sekret modelu czołowego modelu Cross Turn stajni Atomic?

Narty Atomic Redster serii X, czyli obecne X9 swoje wysokie osiągi zawdzięczają niespotykanej dotąd w tej półce geometrii, ( charakteryzującej się krótkimi promieniami skrętu w stosunku do długości oraz zminimalizowaną szerokością ) połączonej z konstrukcją i sztywnością maksymalnie zbliżoną do modeli zawodniczych. Co ciekawe takie połączenie dało efekt w postaci bardzo stabilnej narty, która daje świetne oparcie podczas jazdy dłuższymi łukami z większą prędkością, z możliwością niespotykanego w nartach gigantowych zacieśnienia łuków. Wcześniejsze próby producentów polegające na skracania promieni skrętu w dłuższych nartach nie przynosiły takich efektów, ponieważ takie narty przy większych prędkościach wydawały się nerwowe i nie dawały pożądanej kontroli i stabilności. W przypadku modelu Atomic Redster X9 problem ten rozwiązano stosując zdecydowanie sztywniejszą konstrukcję oraz geometrię bazującej na bardzo wąskiej talii 65mm, dzięki temu opinii najbardziej upodobnioną się one do modeli zawodniczych – FIS.

Hybrydy Atomic w akcji

Najnowsze hybrydy Atomika jak mało które pozwalają odczuć każdy centymetr krawędzi, nawet na bardziej oblodzonych stokach. Ciekawą cechą, którą zapewne doceni większość przyszłych posiadaczy X9-tek jest poczucie kontroli jakie zapewnia nowy model X. Jeśli rozpędzisz się i wjedziesz z dużym pędem na stromy odcinek trasy, to będziesz mógł dużo lepiej kontrolować prędkość zacieśniając poszczególne skręty doprowadzając do przeciążeń, które sprawią Ci ogromną frajdę. Uważamy, że narty te są w stanie zaspokoić potrzeby najbardziej wybrednych narciarzy. Dodamy, że podczas testów starszego modelu X9 mieliśmy okazję spotkać Michael Walchofera, m.in. Mistrza Świata w zjeździe (relacja na końcu tekstu), który wśród swoich faworytów wybrał model  X9 w długości 181cm (dzisiejszy odpowiednik wersja 183 cm).

Sprawdźmy także półkę niżej, czyli tzw. siódemki

Sukces modelu Doubledeck XT sprawił, że austriacki producent zdecydował poszerzyć półkę Redster X o dwa modele, które dzisiaj tworzą X7 oraz X5. X- siódemka jest  następcą bardzo udanej narty  XTI, która w sezonie 2015/2016 zdobyła pierwsze miejsce w klasyfikacji nart Race Performance. W porównaniu do dziewiątki jest bardziej przyjaznym , mniej radykalnym modelem przeznaczonym na przygotowane trasy, lecz ze względu na nieco inną geometrię i szerokość jest modelem bardziej uniwersalnym. X7 to idealny model dla osób, które preferują sportową jazdę, lecz chcą sytuacyjnie jeździć różnymi stylami i przede wszystkim chcą jeździć przez 5-6 dni od rana do zamknięcia wyciągów. Z kolei X5 jest podstawowym modelem serii Redster X, który przeznaczony jest do wprowadzenia w półkę modeli X-turn, czyli nart o pośrednim promieniu skrętu. Są świetną propozycją dla osób, które łapią dopiero bakcyla i chcą skosztować jazdy bardziej sportowej. Rzetelna konstrukcja bazująca na drewnianym rdzeniu z wstawkami z tytanu, ciekawa geometria proponowana w rozsądnej jak na tą półkę cenie czyni ten model bardzo atrakcyjnym.

Sprawdź wszystkie dostępne narty Atomic