Połówki rozmiarów w butach narciarskich – na czym polegają?

buty narciarskie rozmiary

Dopasowanie butów narciarskich to klucz do sukcesu na stoku i podstawowa zasada jeśli chodzi o komfort i bezpieczeństwo. Doświadczony specjalista potrafi doskonale doradzić, po jaki rozmiar w asortymencie danej marki sięgnąć, ale warunkiem jest dokładne wymierzenie długości oraz szerokości stopy. Ten drugi parametr jest kluczowy kiedy zastanawiamy się, czy sięgnąć po pełen rozmiar, czy lepiej […]

Czytaj dalej… from Połówki rozmiarów w butach narciarskich – na czym polegają?


Technika narciarska Cz.1 – czym właściwie jest technika jazdy na nartach?

Technika to efektywne i racjonalne wykonanie ruchu, dające możliwość uzyskania dobrych wyników w rywalizacji sportowej. (Ulatowski 1981) Technika jest sposobem osiągnięcia celu charakterystycznego dla danej dyscypliny. Na przykład w rzucie oszczepem zawodnicy rywalizując ze sobą mają za zadanie rzucić nim jak najdalej. W biegach sprinterskich muszą pokonać dystans w jak najkrótszym czasie. Sposób w jaki zrealizują cel stanowi technikę. Jakie cele stoją przed narciarzem?

[…]

Czytaj dalej… from Technika narciarska Cz.1 – czym właściwie jest technika jazdy na nartach?


Narciarze lubią wyścigi! – początki skicrossu w Polsce i na świecie Cz. 1

Od 2000 roku na stokach narciarskich pojawiła się nowa dyscyplina: skicross, która w 2007 r. stała się dyscypliną olimpijską i zadebiutowała na ZIO w 2010 roku w Vancuver. Jak ta dyscyplina powstawała i jaka jest historia polskiego Skicrossu.

[…]

Czytaj dalej… from Narciarze lubią wyścigi! – początki skicrossu w Polsce i na świecie Cz. 1


Jak, dlaczego i po co wbijamy kije?

Pytanie, które w sklepie narciarskim pojawia się dosyć często, dotyczy zasadności używania kijów. Często nawet bardzo dobrzy narciarze nie są w stanie do końca wytłumaczyć dlaczego z kijami jeździ się im lepiej. Spróbujmy to wyjasnić.

[…]

Czytaj dalej… from Jak, dlaczego i po co wbijamy kije?


Którędy do mety, czyli jaką linię wybrać, jakim torem jeździć.

Stajemy na starcie, widzimy las tyczek i rodzi się pytanie, „którędy do mety?”.  Dlaczego czasem lepiej skręcać szeroko i rozpocząć skręt znacznie wcześniej, dlaczego innym razem lepiej jechać na wprost jak najcieńszą linią. Jaki tor obrać na stromym, jaki na płaskim, czy inaczej rozpocząć skręt na lodzie niż na miękkim podłożu? – kilka słów o tym jak radzić sobie na tyczkach.

[…]

Czytaj dalej… from Którędy do mety, czyli jaką linię wybrać, jakim torem jeździć.