Austriackie uderzenie w półkę All Mountain, czyli narty Atomic Vantage X

Bardzo wielu klientów widząc duży wybór i różnorodność rodzajów nart w sklepach pyta o modele, które są uniwersalne i są przeznaczone do wszystkiego. Oczywiście każdy chciałby nartę idealną w puch, a za razem świetnie trzymającą na lodzie, jednak takich nart nie ma i nie zanosi się, aby pojawiły się w niedługiej perspektywie. Są jednak modele, […]

Czytaj dalej…


Salomon X-MAX – nowatorska kontynuacja legendy Crossmax.

Firma Salomon znana jest z nowatorskich konstrukcji, które wprowadzała na przestrzeni ostatnich lat należą do niej mniej i bardziej udane konstrukcje, które niezależnie od rynkowego rezultatu w pewien sposób zapadają w pamięci i nierzadko wyznaczają nowe kierunki. Przykładem bezsprzecznego sukcesu sprzed lat jest model crossmax, który w sezonie 2017 doczekał się reaktywacji w postaci nowej linii Salomon X-MAX. 

[…]

Czytaj dalej…




Technika narciarska Cz.1 – czym właściwie jest technika jazdy na nartach?

Technika to efektywne i racjonalne wykonanie ruchu, dające możliwość uzyskania dobrych wyników w rywalizacji sportowej. (Ulatowski 1981) Technika jest sposobem osiągnięcia celu charakterystycznego dla danej dyscypliny. Na przykład w rzucie oszczepem zawodnicy rywalizując ze sobą mają za zadanie rzucić nim jak najdalej. W biegach sprinterskich muszą pokonać dystans w jak najkrótszym czasie. Sposób w jaki zrealizują cel stanowi technikę. Jakie cele stoją przed narciarzem?

[…]

Czytaj dalej…



Salomon X-Race Lab – narty Crossover, czyli połączenie slalomki z nartą gigantową.

Z roku na rok obserwujemy systematyczny rozwój technologii sprzętu narciarskiego, narty są coraz bardziej wszechstronne, skrętne, stabilne przy większych prędkościach, i bardziej dynamiczne, oczywiście w zależności od półki i przeznaczenia. Chociaż nie przeżywamy obecnie rewolucji, takiej jak chociażby pojawienie się nart carvingowych na przełomie wieku, to widzimy regularne próby poszukiwania nowych rodzajów nart. Producenci z różnym skutkiem próbują tworzyć nowe niespotykane konstrukcje łączące cechy różnych typów desek. O sukces w tej materii ciężko, ponieważ można odnieść wrażenie, że próbowano już wszystkiego. Jest jednak jeden przykład, mój ulubiony – z pozoru dziwnego połączenia nart znacząco różniących się od siebie.  Chodzi o projekt narty Crossover lub jak kto woli X-Turn, który powstał w zespole projektowym Salomona i Atomica i zaowocował m.in. modelem Salomon LAB X-Race, czyli odpowiednik nart Atomic Redster Dubledeck XT i późniejszej wersji Redster X9.

[…]

Czytaj dalej…


Fenomen Atomic Cloud – najwyższa jakość za przystępną cenę.

Prawdą jest, że na corocznych targach, na których producenci nart wystawiają swoje najnowsze modele, oczy wszystkich skupione są przede wszystkim na flagowych modelach sportowych. Tak to się jakoś utarło, że relacje dotyczące kolekcji damskich nart pojawiają się dopiero w drugiej kolejności. Nieco inaczej sprawa wygląda na stoiskach firmy Atomic, szczególnie podczas prezentacji nart na sezon 2018, kiedy to austriacki producent przedstawił wyczekiwaną od dwóch lat premierę nowej serii nart damskich Atomic Cloud.

[…]

Czytaj dalej…


Czerwone narty, czerwone buty, czerwony kask, czyli kolor profesjonalizmu serii Atomic Redster

Atomic Redster to najszybsza i najbardziej zaawansowana seria nart, butów oraz akcesoriów marki Atomic. Od wielu lat charakterystyczna czerwień kojarzy się narciarzom z sportową linią austriackiej stajni, która w sezonie 2018 zdominowała Mistrzostwa i Puchar Świata. Została stworzona w jednym celu – wyposażyć zawodników i ekspertów w sprzęt, który pozwoli wygrywać, a także przekraczać dotychczasowe granice.

[…]

Czytaj dalej…


Technologia z Pucharu Świata – Atomic Redster Servotec

Zapewne większość narciarzy którzy sięgają po sprzęt najwyższej półki niejednokrotnie spotkała się z nazewnictwem związanym z profesjonalnym sportem. Wielu producentów nazywa swoje modele używając słów World Cup, FIS, Race, itd. W obecnych czasach, zdominowanych przez hasła marketingowe zastanawiamy się często ile dzisiejszy sprzęt ma wspólnego z prawdziwym wyczynowym narciarstwem. Okazuje się, że dosyć sporo. Puchar Świata dla konstruktorów nart jest czymś czym cykl GP w Formule 1 dla producentów samochodów, czyli poligonem doświadczalnych najbardziej innowacyjnych i najbardziej efektywnych rozwiązań. Tak jak rozwiązania stosowane najpierw w bolidach pojawiają się z czasem w samochodch, tak technologia używana w  narciarskim Pucharze Świata z czasem pojawia się w modelach amatorskich i rekreacyjnych. Dlaczego tak się dzieje i czy ta zależność jest rzeczywiście tak duża i efektywna?

[…]

Czytaj dalej…