Close

Atomic REDSTER X9 + X 12 TL 2018

Nowy

2 799 zł

3 899 zł

-28.2124%


Cechy produktu

Szerokość Pod Butem (mm/cm)65.5/WSZYSTKIE DŁUGOŚCI
PłećUNISEX
RodzajRACE
Promień (m/cm)14.6/169, 15.4/175, 16.2/181
Sezon2018

Opis produktu

Nasz czołowy model na trasę z gamy nart Atomic Redster X.

 

Dla większości z nas udział w zawodach to stawianie sobie samym wyzwania – a nie chęć prześcignięcia Hirschera. Właśnie temu służą narty Redster X. To idealny wybór dla osób, które okazjonalnie startują w zawodach, a przez resztę sezonu uprawiają narciarstwo dla przyjemności, jeżdżąc po przygotowanych trasach. Jedną z ich wyróżniających cech jest nasza innowacyjna technologia stworzona na potrzeby alpejskiego Pucharu Świata – Servotec. Podnosi reaktywność nart w skrętach i stabilność podczas jazdy na wprost. Redstery X posiadają ponadto taliowanie Atomic Redster X Multi Radius, któremu zawdzięczają pośreni promień – między slalomowym i gigantowym, świetny do wycinania zarówno krótkich, jak i długich skrętów.

                                                                                                                      

Lubisz od czasu do czasu pojeździć bardziej sportowo, ale nie chcesz się ograniczać do typowych gigantowych skrętów.

 

Redster X9 jest kontynuacją wygrywającego coroczne testy modelu Redster Doubledeck XT. Sztywne narty łączące cechy giganttek ze skrętnością slalomek. Dobra propozycja dla osób łączących jazdę na bramkach z narciarstwem dla przyjemności. Podobnie jak jej poprzednicy wykonana jest w technologii bardzo zbliżonej do nart zawodniczych. Skrócony promień (15-16m) przy większej długości oraz znacznej sztywności pozwala na wyraźne zacieśnienie dłuższego skrętu, dając przy tym świetne oparcie na krawędzi. W nowym modelu konstrukcja typu cap została zmieniona na typowy sidewall, co sprawiło, że narty są wydajniejsze w gorszych warunkach, na miękkim podłożu. Sztywny drewniany rdzeń – POWER WOODCORE współpracuje z technologią SERVOTEC, czyli nowatorskim prętem stabilizującym osadzonym w płycie na amortyzującym elastomerze, dzięki czemu narty są jeszcze bardziej reaktywne i błyskawicznie przechodzą ze skrętu w skręt. SERVOTEC w nartach X9 wpływa także na ich najcenniejszą cechę, czyli stabilność. Technologia powstała na zapleczu Pucharu Świata, ze względu na swoją wydajność – w zawodach Pucharu Świata używana jeszcze przed oficjalnym debiutem. Geometria narty została opracowana w oparciu o przeznaczenie typowo „trasowe” są to najwęższe narty z kolekcji „cywilnej” ATOMIC (65mm pod butem – tyle samo ile w nartach zawodniczych).

 

W naszej opinii zastosowanie pośredniego promienia i wysokiej sztywności daje jeszcze jedną ciekawą zaletę modelowi X9. Narty te pozwalają na bardziej agresywną jazdę z głębszym balansem (pochyleniem) ciała w skręcie, nie wymagając przy tym takiej precyzji jakiej wymagają narty o dłuższym, typowo gigantowym poromieniu. Z drugiej strony narty te dają pożądane oparcie na twardej nawierzchni przy ciasnych agresywnych łukach wykonywanych przy dużej prędkości. Kusząca alternatywa dla gigantek.

 

  • Servotec
  • Full Sidewall
  • Power Woodcore
  • Titanium Powered
  • Powłoka wierzchnia ze strukturą

 

AKTYWNY CAMBER 0/100/0

 

KONSTRUKCJA NART

budowa narty

SERIA NART ATOMIC REDSTER X

redster x.jpg

Atomic Redster X to linia nart z tzw. promieniem X-TURN, która łączy stabilność i pewność nart gigantowych z mocą i zwrotnością modeli slalomowych. Dla tych, kórzy cenią płynność i precyzję długiego skrętu, ale poszukują większej dynamiki i szybszej reakcji w krótszych łukach. Narty, które swoją charakterystyką zadziwiają nawet tych najbardziej wybrednych i mocno zaawansowanych narciarzy. Tajemnicą sukcesu lini Atomic Derster X jest technologia, która razem z oryginalną geometrią daje nartom niepowtażalną charakterystykę

ACTIVE CAMBER 0/100/0

active camber.jpg

Geometria Active Camber to najbardziej radykalne rozwiązanie stosowane w sportowych nartach przeznaczonych na przygotowane trasy. Narty o takim kształcie zapewniają oparcie na krawędzi na najdłuższym odcinku oraz zwiększony docisk na dziób i tył narty. krótki i ostrzejszy łuk wygięcia dziobów i tyłów pozwalają na znaczne zacieśnienie wykonywanych łuków dodając przy tym dynamiki. 

FULL SIDEWALL

fullsidewall.jpg

Zastosowanie sztywnej, pionowej ścianki bocznej to radykalne rozwiązanie gwarantujące, które z jednej strony zapewnia 100% przekaz sił i pracy narciarza na krawędź, z drugiej strony - w przeciwieństwie do konstrukcji "CAP" Tworzy odstęp między laminatem górnej warstwy, a krawędzią, co sprawia, że narty łatwiej się wyginają takżę w nieco gorszych warunkach. W nartach z konstrukcją typu SIDEWALL oparcie przenoszone jest bezpośrednio na krawędź dzięki czemu są one niezwykle skuteczne na oblodzonej nawierzchni.

POWER WOODCORE

woodcore.jpg

To drewniany rdzeń narty, będący połączeniem warstw jesionu i topoli dając z jednej strony wysoką stabilność dzięki właściwościom absorbującym drgania, z drugiej strony dynamikę, dzięki wysokiej sprężystości. To idealne rozwiązanie dające pewne oparcie przy dużych prędkościach. Dobra kompozycja sztywności i sprężystości. 

TITANIUM POWERED

TITANIUM POWERED

Obudowanie rdzenia dwoma warstwami tytanu pozwala osiągnąć maksymalną stabilność i sztywność poprzeczną, co przekłada się na wysokie osiągi podczas agresywnej jazdy i pewne oparcie na krawędzi. Sztywna poprzecznie narta nie skręca się jak śmigło, dzięki czemu podczas jazdy zachowuje taki sam kąt zakrawędziowania porzodu, środka, jak i pięty nart. Proporcja grubości zastosowanego tytanu i aluminium w dużym stopniu determinuje sztywność i charaakterysykę jazdy.

SERVOTEC

densolite core

Servotec to absolutnie rewolucjna technologia zastosowana w najwyższych modelach grupy RACE. Powstała na zapleczu Pucharu Świata i tam w pierwszej kolejności została wdrożona. Nazwa pochodzi od niemiego tłumaczenia słowa wspomaganie koerownicy ("Servolenkung"), ponieważ rozwiązanie to w znaczny sposób wspomaga wykonywanie ciasnych, dynamicznych łuków.

Cały system zbudowany jest ze specjalnego pręta narty poprowadzonego nad górną powłoką i przytwierdzonego w części dziobowej. Pręt połączony jest z płytą pod wiązaniem za pomocą specjalnego elastomeru, który wpływa na sprężystość całego układu.

Przed rozpoczęciem skrętu elestomer jest jeszcze nienapięty, gdy narta zaczyna się wyginać, progresywnie napręża się, bye przy wyjściu ze skrętu oddać całą energię znacznie w ten sposób  ułatwić wykonanie skrętu.

Z drugiej storny na szybkich, odcinkach cały układ tłumi drgania dając jeszcze więcej stabilności i pewności sterowania. 

Ciekawostką jest to, że w sporcie na światowym poziomie rozwiązanie to było już "poajemnie" stosowane w sezonach poprzedzających oficjalną premierę zastępując dotychczas stosowany system Doubledeck.

STRUCTURED TOP SHEET

active camber.jpg

Structured Topsheet to specjalna powłoka, bardzo odporna na zarysowania. Chroni narty przed uszkodzeniami mechanicznymi w kolejkach, transporcie, a także podczas jazdy. 

WE ARE SKIING

we are skiing man

Salon Ski Race Center to specjalistyczny sklep ze sprzętem sportowym, skupiający się przede wszystkim na narciarstwie i sportach rowerowych. W naszej ofercie jest również, profesjonalny serwis rowerowy. Zapraszamy na miłą rzeczową rozmowę o kilku najciekawszych dyscyplinach sportu do naszego punktu w godzinach:
 
pn-pt 11:00-20:00,
sobota 10:00-19:00,
niedziela 11:00-18:00.

Ski Race Center
Aleje Jerozolimskie 424A
05-800 Pruszków
Tel: (22) 723 00 30

Kupując u nas zyskujesz:

  • Darmowa dostawa od 0 zł

  • Zwrot produktu do 14 dni od daty zakupu

  • 2 lata gwarancji na paragon

Close